ניהול עובדים בצורה נכונה יכול להוביל לתוצאות מרשימות בכל הנוגע, להגדלת מחזורי מכירות, הגדלת הרווחיות, שיפור השירות שירות ועוד. לעתים הניהול הנכון של הצוות יכול להביא את הארגון למקומות חדשים ולהוביל להצלחה מסחררת. אז איך לנהל צוות עובדים בצורה נכונה ? התשובות בהמשך.
חשוב להתמקד במשאב האנושי ובבחירתו. יש לבחור את העובדים האיכותיים ביותר שניתן ולהציב אותם במקומות המתאימים להם מבחינת עמדות ותפקידים יש לבחון יכולות דרך ראיונות, ושיחות אישיות, ובמבדקי אישיות וכן לבחון את הרקע המקצועי הקודם. בצורה זאת ניתן יהיה להפיק ולממש את הפוטנציאל האישי והעובד יחוש מאושר יותר.
מומלץ למנות סגן שיהיה לצד המנהל וייסע באפון מעשי בניהול הצוות. את הסגן כדאי לבחור מתוך הצוות הקיים והוא גם יוכל לשמש כמחליף למנהל בעת הצורך. הסגן יוכל גם לשמש גורם אתו יוכל המנהל להתייעץ ולשמש לו כמשענת. את הסגן ניתן לבחור לאחר תקופה בה נבחן הצוות והתברר מי מאנשי הצוות הינו המסור והאפקטיבי ביותר.
כאשר מנהלים צוות חשוב להציב יעדים מדידים. יש לזכור כי בהצבת היעדים מדובר באנשים ולא במכונות ולכן יש להציב יעדים הגיוניים, מאתגרים אך ברי השגה שאינם גבוהים מידי – מה שיכול לגרום למרמור ולאוזלת יד בקרב הצוות. הצבת יעדים הגיוניים ונכונים תסייע לצוות להתפתח, למקסם יכולות להאמין בארגון ובעומד ובראשו ולהוביל לשיתוף פעולה.
להיות נחמדים לצוות זה תמיד טוב. חשב להסביר פנים, להתעניין באנשים המרכיבים את הצוות ולעשות עבורו ככל הניתן. בצורה זאת יירכש אמון הצוות והוא יחזיר חזרה באותה מטבע לארגון לעומדים בראשו. עם זאת חשוב להיות עם 'דיסטנס' מסוים וזאת על מנת להבהיר לעובדים מי מנהל את הצוות על מנת למתוח את הגבול הברור חשוב לזכור: חברות וניהול אינם מתערבבים יחדיו.
רוצים לדעת כיצד לנהל נכון ? התייעצו עם חברת X2Y ייעוץ עסקי