במידה ואתם עומדים בפני הקמת מערך מכירות בחברה שלכם, זכרו שהקמה טובה מעניקה בסיס לתפקוד יעיל, ומאפשרת חוויה שונה ומהנה ללקוח. הרווח בא לידי ביטוי בגיבוש הצוות ובצבירה של לקוחות מרוצים.
לכן, חשוב לרכוש את הידע ולקבל ליווי מתאים דרך גוף מקצועי עם צוות יועצים מקצועיים ומנוסים שמתמחים בלימוד ויישום של הקמת מערכי מכירות.
חשבו, מה מסייע לשמור על הצלחה ושיפורים החברה שלכם? מה מבדיל אתכם בתקופה שהתחרות גדולה ויש היצע בשפע? התשובה לכך היא, הון אנושי. משמע, צוות מכירות טוב, שפועל בצורה חכמה ומתוכנתת כפי שצריך. בצוות מכירות צריכים להעסיק מקצוענים בלבד, שיש להם כישרון בולט ברווחיות ובשירות שיודעים להתמודד עם קונפליקטים, ולתמרן בין רווח של החברה לבין הצרכים של הלקוחות. אנשי מכירות עם ניסיון בהקמה של מרכזי מכירה שיודעים להניע אנשי מכירות בכל מיני צורות.
תהליך הקמה של מערך מכירות יכול להתאים לחברות שונות בכל שלב שהן מעוניינות לשמר הצלחה ולשפר את הישגיהן, בהתאם לכל הצרכים ולכל היעדים שלהם:
ככלל, התהליך מתאים לכל ארגון ששואף להתפתח וליעל את מערך מכירות, אך אין לו את היכולות והזמן הדרוש להקים ולנהל צוות מכירה. לכן יש מצפן עבור עסקים.
תהליך הקמת מערך מכירות בעזרת מצפן לעסקים, מודרך על ידי מאמן מנוסה שמרכז את כל הפעילות ומשגיח עליה מהשלב הראשון של גיוס צוות מכירה ועד לשלב ההטמעה. התהליך מלווה באמצעות: הרצאה, דיון, סימולציה, הפעלה חווייתית ותרגול אישי. יש לכל לקוח תוכנית שמיועדת ומתאימה לו, תכנית ליווי, אימון והדרכות באופן אישי, שמבוססת על כל השלבים הבאים:
תהליך של הקמה מערך מכירות וצוות מכירות טוב ויעיל שידע להוביל את החברה כדי להשיג תוצאות ראויות וטובות כגון: חוויה ללקוח איכותית ויעילה שמגדילה את הלקוחות ושהיא ממליצה הלאה. הגדלה של הרווחיות. גיבוש של צוות מכירות איכותי מאוד ומקצוען שעובד זמן רב. יצירה של עתודה ניהולית והתרחבות בשטח. מכירה של מוצרים חדשים עבור מגוון שלם של פלחי שוק. חשיפה של המוצר באופן אישי על ידי מכירה בשטח, שמאפשרת חסכון במהלך שיווקי יקר.