מהו ייעוץ ארגוני? מהי מטרתו? מהן הפעולות והפתרונות המוצעים לכם על ידי יועץ ארגוני ולמי הם מיועדים? כל מה שצריך וחשוב לדעת על ייעוץ ארגוני בכתבה שלפניכם.
ייעוץ ארגוני הינו תחום ייעוץ מקצועי המיועד לחברות, ארגונים ועסקים גדולים. תחום ייעוץ זה מתמקד בתהליכים שונים בסביבת הארגון וזאת למטרות שיפור יכולות התפקוד של הארגון תוך העצמת ההון האנושי בארגון. מטרתו של הליך ייעוץ ארגוני הינה לסייע לראשי הארגון למצות את מלוא הפוטנציאל ולהוביל את הארגון לתוצאות אופטימליות בכל היבט, כאשר מטרות התהליך נקבעות לכל ארגון באופן פרטני ולאחר תהליך ייעוץ אסטרטגי שמטרתו לגבש עבור הארגון את כיווני הפעולה הנכונים לו. ייעוץ ארגוני ידוע גם בשם ייעוץ עסקי לארגונים והוא מיושם על ידי חברות ייעוץ שונות ונותני שירות כגון יועץ עסקי מוסמך העוסק ומתמחה בליווי תהליכי ייעוץ ארגוני ניהולי לחברות, ארגונים ועסקים גדולים במשק.
הליך ייעוץ ארגוני מתחיל בראש ובראשונה משלב האפיון והאבחון המקדים במסגרתו היועץ הארגוני לומד להכיר מקרוב את התהליכים המרכזיים של הארגון. שלב זה נועד למטרות איתור פערים בין המצב המצוי בארגון לבין המצב הרצוי אליו שואפים להגיע מנהלי וראשי הארגון. לאחר ניתוח ממצאי שלבי האפיון והאבחון, יועץ עסקי מתווה ייעוץ אסטרטגי לראשי ומנהלי הארגון ובמקביל בונה עבורכם תכנית פעולה שמטרתה להתוות דרך ליישום מטרות התהליך אשר מוגדרות על ידי היועץ הארגוני וראשי הארגון בשלב זה.
תהליכי הייעוץ הארגוני מיועדים לכלל החברות והארגונים הגדולים במשק, כאשר גם בתי עסק גדולים המעסיקים למעלה מ-20 עובדים יכולים להסתייע בשירותי הייעוץ הארגוני למטרות פיתוח עסקי והתווית דרכי פעולה לצורך השגת מטרות ויעדים עסקיים קצרי וארוכי טווח כאחד. עסקים קטנים ובינוניים יכולים להסתייע בשירותי ייעוץ עסקי שהם למעשה שירותי ייעוץ מקצועיים המיושמים אף הם על ידי יועץ עסקי מוסמך המתמחה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים קטנים.